ייפוי כח מתמשך

ייפוי כח מתמשך הינו מסמך משפטי אשר מטרתו לשים במרכז את האדם. להכיר בקשיים הרגשיים, מנטליים, פיזים וכספיים אשר מתלווים באופן טבעי במקרה בו אדם, בכל גיל או שלב בחייו, מאבד את הכשירות הקוגניטיבית ונזקק לתמיכה צמודה וקבועה.

את ייפוי הכח המתמשך כל אדם בגיר יכול לערוך עבור עצמו בלבד, בהיותו צלול ובר דעת באמצעות ליווי מקצועי של עו"ד אשר עבר את ההסמכה מטעם משרד המשפטים.

באמצעות הייפוי כח המתמשך מסמיך האדם, מבעוד מעוד, מי ינהל את ענייניו הכלכליים והבריאותיים ככל שיגיע למצב בו הינו שלול יכולת קוגניטיבית להחליט בעבור עצמו. הממונה, האדם שנבחר על ידי הממנה לטפל בענייניו, צריך להביע את הסכמתו לתפקיד. כך שבהכרח חייב להתקיים שיח בין הצדדים באשר להבנה מה נדרש מהממונה לבצע ולפעול עבור הממנה.

הליך עריכת ייפוי הכח המתמשך מלווה בכמה שלבים אשר מעלה שאלות אישיות רבות אשר באפשרות כל אדם לבחור את שמתאים לו לפי רצונו. כך שאין ייפוי כח מתמשך אחד דומה לשני, בין בני זוג לא חייבת להיות התאמה בין הרצונות וכל אחד מהם יכול לקבוע אחרת מהשני.

עם חתימה על ייפוי כח המתמשך, יופקד  המסמך אצל האפוטרופוס הכללי למשמורת. ניתן למימוש רק לאחר שיוצגו בפניו אישורים רפואיים המעידים על מצבו הבריאותי של האדם, הממנה.

ייפוי הכח המתמשך כולל בחובו 3 סוגיות מרכזיות;

טיפול ברכוש – החל מהסדרת תשלומים שוטפים קבועים עבור הממנה, טיפול בנכסים אשר רשומים על שמו ועד ניהול השקעות. הכל מתוך מטרה לשמור על טובת הממנה ועל הזכויות הכספיות שצבר מהלך השנים.

טיפול רפואי – ליווי צמוד בצורך רפואי שוטף וקבוע בממנה. מתן הסמכה לקבלת החלטות רפואיות מורכבות הקשורות בחייו של הממנה.

טיפול רווחתי – אישי – שמירה על איכות החיים של הממנה, כך למשל טיפוח אישי, היגיינה, לבוש תואם עונה, צרכים קוגניטיביים שונים שיכולים לסייע לממנה ביום יום.

באמצעות הייפוי כח המתמשך ניתן ליצור מארג משפטי- טיפולי לעתיד לבוא, ולנטוע וודאות ושקט נפשי באדם אשר עורך המסמך.

עורכת הדין מור כרמי הינה בעלת הסמכה מטעם משרד המשפטים לערוך ייפוי כח מתמשך, מסמכי הבעת רצון, הנחיות מקדימות וייצוג באפוטרופסות.

 

 

 

דילוג לתוכן